Trötthet

Jag är så fruktansvärt trött, jag förstår inte det. För jag sov ordentligt i natt, tog det lungt hela dagen med varmt bad och gosig soffa. Sedan jobbade jag tre timmar och ikväll har jag bara lagat mat. Jag begriper inte hur jag kan vara så trött. Det är nästan så jag börjar fundera på om det är något fysiskt fel. För det här är inte riktigt klokt.

Hur som helst så var det en väldigt stämningsfull långfredagsgudstjänst. Texterna är starka och det tomma altaret med de fem rosorna och törnekronan biter tag i något inuti mig. Jag lämnades inte oberörd.

Nu är det snart äntligen legitimt att gå och sova. Imorgon ska jag ligga i sort sett hela dagen om jag är lika trött, bara jag orkar jobba på midnattsmässan.

UPPDATERING
Funderar också allvarligt på om jag borde ge min själ lite ro och vila ett tag. En tanke är att kanske åka HIT några dygn till sommaren. Stillheten är någo alldeles enastående och när stressen lagt sig kan till och med jag slappna av jag behöver bara komma över tröskeln. Jag måste försöka ta hand om mig själv på bästa möjliga sätt i alla fall. Frågan är bara om den nuvarande situationen håller den tid som är kvar innan jag blir ledig. Mitt sommarlov börjar 17 juli. Hur länge ska jag vänta innan jag agerar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0