Tvättfunderingar

Imorgon har jag tvättstugan mitt på dagen, för en gångs skull har jag TID att tvätta. Annars är tvättstugan alltid ledig när jag på något vis är upptagen i början eller slutet av tvättpasset. Så är det att jobba på konstiga tider. Jag ser fram emot den dagen då jag är ägare av en egen tvättmaskin som drar snålt med vatten.

Nu har jag hur som haver suttit och funderat på vad jag behöver tvätta, och kommit fram till att jag nog nu äntligen ska ta tag i allt det jag har tänkt att "jag ska tvätta någon annan gång när jag har tid" Vilket innebär en massa mer tvätt än jag vanligtvis brukar tvätta. Att hinna tvätta inom ramen för tvättiden är inget problem, men att allt ska hinna torka är ett större problem. Jag inser att det saknas en sådan manick i mitt hushåll. Så om någon vill köpa en present till mig så blir den där tvättställningen alldeles utmärkt.

På grund av att jag skrivit det här inlägget funderar jag på om jag inte är en något förvuxen 20-åring. Nåja, 20-åringens mage är i alla fall tom, och ska nu fyllas med ris och kyckling (rester från gårdagens lunch på jobbet, och vår kyrkvärdinna & co. lagar FANTASTISK mat).

UPPDATERING
Min mamma har lovat att köpa mig en sådan där manick till min nästa bostad. Jag är nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0