4 önskade: platser

Runt om i bloggvärlden finns det lite olika veckoutmaningar. Jag brukar läsa dem men har aldrig deltagit själv förut. Nu tänker jag bryta det och delta i Saras 4 önskade.

Den här veckan är temat platser, vilka 4 platser jag vill besöka.


1. Tanzania - Varför just Tanzania? Jag har egentligen ingen aning men jag fascineras över Afrika i allmänhet, det helt annorlunda kulturen och sättet att leva på.

2. Jerusalem - För den judiska kulturen, de heliga platserna och all historia.

3. Grekland - För den långa historien inom Filosofi, litteratur, kultur, religion och inte minst för mytologin

4. Australien - Någon slags romantisk barndomsdröm. Den vilda, annorlunda naturen med alla de djur som bara finns i australien.

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att du är med den här gången! Det är så intressant att läsa allas olika listor :)

2008-05-13 @ 22:25:05
URL: http://sarasbetraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0