Älskade leggins

Leggins är nog en av de bättre uppfinningarna inom modevärlden. Jag älskar leggins! När modet kom för ett par år sedan var jag måttligt road och tyckte ärligt talat att det var ganska fult. Första gången jag iklädde mig själv i plagget så förstod jag inte hur det kunde ha någon framtid.

Förra sommaren förstod jag. Jag åkte till Taizé och även om jag aldrig har kortkort så är knälånga kjolar också ganska opraktiska när man sitter på ett försiktigt sluttande golv. Motvilligt packade jag ner ett par leggins i väskan. När jag kom hem var jag förälskad.

¤ Värmeutslag är ett minne blott!

¤ Det går att sitta lite hur som helst utan att trosorna syns (jag har nämligen en förkärlek för att sitta på konstiga sätt)

¤ På vintern kan man använda dem tillsammans med knästrumpor och de kasar inte ner som "vanliga" strumpbyxor gör

¤ De håller längre än strumpbyxor eftersom jag inte behöver dra upp dem hela tiden, vilket minimerar risken för att det går en maska eller att stortånageln skaver sönder dem.

¤ Förutom att det är praktiskt så är det också rätt snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0