Kallad

Jag blev kallad på anställningsintervju till jobbet jag sökte. Jag fanns med bland de fyra som var intressanta. Jag är inte ens 21 år gammal och jag blev kallad på intervju till ett vikariat som många andra hade sökt. Tyvärr är jag på en obligatorisk resa till Berlin nästa vecka så jag kan inte åka upp på intervju. Jag har ändå inte gett upp hoppet, inte än.

Det var riktigt skönt för mitt självförtroende det där. Det betyder att jag även som outbildad kan vara attraktiv på arbetsmarknaden på andra meriter och erfarenheter.

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Grattis! Och jag tror det kommer att hända fler gånger. Jag har hört (från initierade källor) att många arbetsgivare inte är ute efter en "färdig" människa med en massa betyg, utan en person som är lätt att ha att göra med och som kan utvecklas i och för "företaget" av vad slag det än är.



Min dotter har fått i stort sett alla vik och jobb hon sökt - och hon har inte fått dem på betyg utan på att hon är trevlig, glad, praktisk och arbetar som tusan.

2008-05-22 @ 17:09:20
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0