Ledigt elegant

Nu undrar jag en sak igen.... Hur kommer det sig att en del kan röra sig hur mycket de vill,  cykla i 120 och ändå ta sig fram både flärdfullt och elegan? När de kommer fram ser de dessutom lika snygga ut som de gjorde innan. Håret ligger rätt, sjalen ser elegant ut och jackan har inte korvat sig på något vis. Dessutom har de så tajta jeans att jag inte begriper hur jeansen kan vara bekvämma att cykla i.

Jag tillhör inte den kategorin utan känner mig snarare ganska åtgången efter en sådan cykeltur. Dessutom flåser jag något alldeles förskräckligt, vilket den här årstiden beror mer på allergi än dålig kondition. Jag tror jag skulle behöva uppdatera min garderob, det kanske skulle få mig att känna mig bättre. Ibland hjälper det.

Om ni inte förstod det så är jag ruskigt avundsjuk på dem som klarar av att se sådär ledigt eleganta ut. Jag vill också!

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Haha... det finns en på vårt jobb som cyklar men alltid ser fräsch, nykammad och duschad ut... och när jag klarat backen upp till skolan ser jag ut som om jag cyklat vätternrundan ...



(Vad tycker du om förslaget bland kommentarerna hos mig om att låta alla gamlingar läs kanalen via internet... och att låta alla skriva var sin del...Gissa om hon tycker allt kyrkligt är onödigt slöseri ... )

2008-05-19 @ 19:04:04
Postat av: Emelie

Bloggblad: ja den backen är ju inte att leka med ;)



fniss tänk vilken folkstormning det skulle bli om alla gamlingar tvingades läsa via internet, och vilken röra det skulle bli om alla fick skriva det de ville... Kan bara tänka mig om hur det skulle muttras i kyrkbänkarna, och förresten är väl det lite exkluderande?

Dessutom når ju kyrkan ut till många fler via ett blad i brevlådan, ett snyggt blad dessutom ;)

2008-05-20 @ 09:46:21
URL: http://ettarigoteborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0