Musikaliskt

Mycket i mitt liv är musikaliskt betingat. Det finns t.ex. en sång från Taizé som gör att jag gråter hejdlöst. Marit Bergmans låt "This is the year" ger mig spänst i stegen och hopp inför framtiden. Psalmer som "Må din väg gå dig till mötes" och "Trosbekännelsen" förflyttar mig genast till sena sommarkvällar, tält, mysiga mässor, eldar och samtal. Till tältläger helt enkelt. "I min Gud" var länge förknippat med Riksmötet i Härnösand och "Did you give the world some love today" är så starkt förknippat med London att vistelsen där liksom går på repris i mitt huvud när jag hör den.

Vilken sång kommer jag förknippa med mitt år i Göteborg? Det vet jag inte ännu, troligtvis blir det flera eftersom det här året spänner över så lång tid och många upplevelser. En psalm som burit mig under det här året är i alla fall "Gud för dig är allting klart", i de orden har jag kunnat vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0