Personlig rådgivning

Värme böljan fortsätter. Solen skiner och hela Göteborg tycks befinna sig utomhus.
Jag är ínomhus, på biblioteket närmare bestämt. Här finns nämligen internet. Det tycker jag är väldigt sympatiskt. Hemma är det inte så tomt men någon gång om dagen behöver jag faktiskt läsa och svara på mail.

Jag har varit på min första privata rådgivning på banken idag. Jag fick träffa en himla trevlig och samarbetsvillig man och har numera ett väl fungerande sparande. Dessutom lärde jag mig ett och annat om pensionssparande. Det tänker jag lägga någonstans i bakhuvudet fram till dess att jag behöver använda kunskaperna om kanske 7 år eller så. Så nu tänker jag ägna mig ytterligare en timme åt att känna mig vuxen och ansvarsfull. Sen ska jag träffa vännen S vid brunnsparken.

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Jag tycker det är synd att man ska behöva planera för pensionen vid så unga år... det är mycket som hinner hända och ändra sig tills det blir aktuellt för dig.
Jag kan inte påstå att jag bryr mig så mycket, trots att jag bara har 8 år kvar.

2008-05-06 @ 12:22:54
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Bloggblad

Oj, så ödesmättat det lät... 8 år kvar... :) Till pensionen alltså... i övrigt vet vi inget om morgondagen.

2008-05-06 @ 12:23:32
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0