Pilgrimsvandring

Solen skiner och jag har inget att göra på jobbet. Andakten till imorgon är färdig planerad och jag har svarat på mail, och skickat mail angående sommarjobbet. Jag funderar kring en pilgrimsvandring som eventuellt blir aktuell. Jag har mailat frågor till en mig veterligen mer van pilgrimsvandrare och så ska jag skicka till en annan bekant som har vandrat en del och som har varit med och ordnat pilgrimsvandringar.

Jag gillar pilgrimsvandringar. Att gå tillsammans är trevligt, att gå sakta är skönt, att gå i tysta tillsammans är nog min favoritdel, eller möjligtvis de enkla bönerna och de trevliga måltiderna i gröngräset (i alla fall när gräset blivit grönt, och marken lite torrare). Det går ju inte heller att bära med sig så mycket prylar, jag uppskattar det. Jag har på senare tid insett att alla saker jag äger stressar mig. Det är liksom prylar överallt. En hel del kommer nog rensas bort till nästa boende.

Hur som helst, jag tar ledig eftermiddag nu, promenerar hem hämtar biblioteksböckerna och tar spårvagnen till biblioteket. Jag måste skaffa lite goda böcker till nästa veckas ledighet.

Kommentarer
Postat av: Eva

Låter härligt med en pilgrimsvandring. Var kommer den att gå? Och var ska du sommarjobba?

2008-04-01 @ 22:08:36
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Emelie

Eva: Jag vet inte riktigt ännu, men i Eksjötrakterna i fall den blir av. Jag ska sommarjobba på ett konfirmandläger där :)

2008-04-01 @ 22:43:23
URL: http://ettarigoteborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0