Jag sitter inte fast

På måndag kan man beställa anmälningskatalogen till Universitet och högskolor. På måndag är också första dagen som man kan göra sin anmälan. Det börjar bli dags för mig att ta ställning. Vad vill jag? Vart ska jag ta vägen?

Det slår mig hur fri jag är i mina val. Det finns inget som binder mig, bara vad JAG vill. Det enda jag kan följa är min längtan, min dröm och min egen magkänsla. Det andra säger spelar ingen roll, eller i alla fall inte alls så mycket som det gjorde en gång. Väljer jag fel så får jag helt enkelt välja om. Det är inte svårare än så.

Jag sitter inte fast. Det finns inga band som binder mig, mer än dem jag själv binder mig med. Världen ligger öppen, gränslöst öppen. Jag sitter inte fast, JAG SITTER INTE FAST.

och jag tänker på Marit Bergman som sjunger;
This is the year, this is the year it all will happen
it's finally here, I have been waiting all of my life
put on your coat its time to go, its time for take of

Jag sitter inte fast, och det här är mitt år!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så himmla skönt det låter! Även om det måste vara svårt att veta vad man vill eller vart man vill, så får man ändå bestämma helt själv! OCh väljer man fel ja då får man väll helt enkelt välja om. En del av mig önskar nästan att jag vore där nu också...
Lycka till!

2008-03-14 @ 17:14:42
Postat av: Hosanna

Åh, vad underbart. Ta vara på dina möjligheter och låt dem bli aktiva val så att du inte om tio år inser att det bara blev i brist på annat. Det kan bli bra det med... men ändå... ;)

2008-03-14 @ 19:51:32
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hosanna: Ja, jag har kommit på det nu, mest har jag kommit på att jag måste sluta plåga mig själv med det andra tycker är bra för mig ;)

2008-03-14 @ 19:59:10
URL: http://ettarigoteborg.blogg.se
Postat av: Hosanna

Emelie; Bra :) Det är ditt liv och det ska levas av dig.

2008-03-15 @ 08:29:41
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0